joi, 11 august 2022

Împărăteasa inimii noastre - Părintele Arhimandrit Elpidie Vaianakis

 

(Traducere: Mănăstirea Sfântul Apostol Filip)

    Părinte, ce înseamnă pentru dumneavoastră Preasfânta Fecioară ?

   Ceea ce înseamnă și pentru tine. Împărăteasa mea și Împărăteasa ta. Dulcea mea Mămică și dulcea ta Mămică. Dulcea Mămică pentru toată lumea. Împărăteasa pentru toată lumea.

   Și pentru că m-ai întrebat, pentru mine este cea mai delicată ființă care a trăit de-a lungul întregii lumi. În toată omenirea. Era cea mai dulce, mică, milostivă, gingașă, afectuoasă, copilă care a existat pe Pământ. Cea mai curată inimă. Cea mai nevinovată inimă. Dar mai ales inima cea mai devotată lui Dumnezeu.

   Ca să vă închipuiți (ca să înțelegeți), acestei mici fetițe, Dumnezeu Tatăl, i-a dat cea mai mare onoare. Să-L nască pe Fiul Său. Pe Fiul Său!!! Știți ce înseamnă ?! Cui altcuiva i-a dat această onoare ?!

    A fost singura fată, singurul suflețel pe acest Pământ, care l-a iubit pe Dumnezeu cu toată puterea inimii Ei. În mintea Ei, îL avea doar pe iubitul ei, Dumnezeu. În inima Ei, doar de Acesta era îndrăgostită. În cuvintele Ei, numai despre Acesta vorbea. Sufletul Ei era în totalitate dat Aceluia.

    Și de aceea Dumnezeu i-a dat cel mai mare Dar. Să-L nască pe Fiul Său și să devină Fiul Său, Fiu al Fecioarei.

    Și prin a fi Fiu al Fecioarei, a devenit în același timp, Fiu al nostru iubit. De ce ?! Pentru că, cei care au fost aproape în momentul când se năștea, când s-a născut, adică ciobănașii, ciobanii...cât de mult l-au iubit pe acest Prunc.

    L-au iubit ca pe prunc al lor. L-au îmbrățișat, L-au sărutat, L-au mângâiat, L-au văzut, L-au văzut când le zâmbea, L-au văzut cum le mângâia inima. Același lucru se va întâmpla de fiecare dată, când ne vom apropia de Hristos, nu numai ca om mare, ci ca la un mic copilaș al Betleem-ului.

    Să-L luăm în brațele noastre, să-L ținem în mâinile noastre, să-L ascundem în interiorul dragostei inimii noastre, să-L trăim ca pe ceva al nostru. Al nostru ! Omul nostru ! E mare lucru să-L simți pe Fiul lui Dumnezeu și fiu al tău. De aceea a fost numit: "Fiul lui Dumnezeu și Fiul Omului".

    Ca oameni, când îl simțim ca Dumnezeu, singurul lucru la care ne gândim, este să ne punem în genunchi, să ne împreunăm mâinile și să îi spunem: "Dumnezeul meu, îți mulțumesc că l-ai trimis pe Fiul Tău, să ne învețe drumul cel drept".

    Dar când îl simți ca pe un mic copil, ce ai vrea să faci ? Singurul lucru pe care ai vrea să-l faci, este să-L închizi în inima ta, să-L îmbrățișezi cu duioșie și să-L săruți.

    Aceasta a fost taina care a fost dăruită Preasfintei Fecioare. Acestei Prințese, acestei Împărătese. Și Această Împărăteasă, care este Împărăteasa mea, Împărăteasa ta, Împărăteasa întregii lumi, și spun acest lucru și inima mea se înduioșează, pentru că nu vorbesc despre o simplă împărăteasă, ci despre Împărăteasa - Mamă a mea. Este Împărăteasa - Mamă a mea !

    Orice om se emoționează atunci când vorbește despre mama sa. Se emoționează și inima lui tresare de iubire, de dragoste pentru mama lui. Deci Aceasta este Împărăteasa mea. Aceasta este Mama mea.

    Și aș vrea foarte mult ca și voi să o vedeți așa, pe Maica Domnului. Împărăteasă a voastră. Să fie Împărăteasa inimii voastre.

    De fiecare dată când vreau să îi vorbesc în rugăciunea mea, așa îi spun: "Împărăteasa mea! Iubita mea Împărăteasă! Iubita mea Prințesă! Mariam, dulcea mea iubire !" Pentru că este Mama mea. Este această fetiță, care îL ține pe Fiul ei în brațe și mi-L dă de fiecare dată și ca preot îL țin în mâinile mele, în momentul când slujesc.

    Știi ce înseamnă să mi-L dea însăși Maica Domnului, ca să-L țin în mâinile mele?! Și eu apoi ce [fac]?! Ies afară și zic: "Cu frică de Dumnezeu, cu credință și cu dragoste apropiați-vă!" Și apoi îL transmit dumneavoastră. Și vreau ca Acest mic Iisus, ca un mic copilaș, pentru că așa îL vedeau Părinții, pe disc-potir, ca pe un copilaș, să îL dau dumneavoastră, ca să-L ascundeți în brațele voastre. În brațele voastre și în inima voastră.

    Nu este frumos? Așa să vă gândiți [la Ea]. Preasfânta Fecioară este Împărăteasa noastră, iubita noastră Împărăteasă, Împărăteasa inimii noastre, Mama inimii noastre.

    Și Fiul Ei, iubitul nostru, preaiubitul nostru Împărat, este Prințul inimii noastre. Să vă gândiți la aceste lucruri și veți vedea cum se va schimba viața voastră. Viața voastră se va umple de bucurie, de pace și fericire.


    Bun venit celor ce vizionați canalul Mănăstirii Sfântului Apostol Filip !
Prin postările pe care le face mănăstirea noastră, nădăjduim să vă bucurăm şi să vă înâlțăm sufletele, aducând faptele şi cuvintele părinților duhovniceşti în fața ochilor voştri şi în inimile voastre.

    Vă invităm să urmăriți și alte postări ale Mănăstirii Sfântul Apostol Filip-Adamclisi, pe conturile noastre:

Rumble:
https://rumble.com/user/ManastireaSfantuluiApostolFilipAdamclisi
YouTube:
https://youtube.com/channel/UCGAmk-lJklHuz8GkRid_UGQ
Facebook:
https://www.facebook.com/SfApFilipAdamclisi/
Blogger:
https://manastireasfantulapostolfilip.blogspot.com/?m=1



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu